Розгалудження

               Розгалудження в програмі – це сценарії подальших дій в залежності від певної умови. В програмному коді існує декілька конструкцій розгалужень.

               По-перше це неповне розгалуження. Загальний опис неповного розгалуження:

if <логічний вираз> then <команда> ;

Приклади реалізації в програмному коді:

1.      if х<5 then Label1.caption:= 'Число менше 5';
2.      if х<>2 then y:= (2*x+x))/(x-2);
3.      if edit1.text='' then Label1.caption:= ‘Ви не ввели число';

Зверніть увагу, у третьому прикладі виконується перевірка на введення числа в  edit1. Пустому символу відповідає два апострофи ''  підряд.
Якщо в конструкції неповного розгалуження на істинність умови буде передбачено декілька команд, тоді воно буде мати вигляд:

if <логічний вираз> then
 begin
  <команда1> ;
  <команда2> ;
  <команда3> ;
 end;

               По-друге це повне розгалуження. Загальний опис повного розгалуження:

if <логічний вираз>
 then <команда1>
 else <команда2> ;

Приклад:

if х<>2
      then y:= (2*x+x))/(x-2)
      else Label1.caption:= 'Немає розв' 'язків';

Зверніть увагу, якщо в тексті потрібно вивести символ апострофа, то його ставлять двічі підряд.
Якщо в конструкції повного розгалуження на істинність умови буде передбачено декілька команд, тоді воно буде мати вигляд:

if <логічний вираз>
 then
  begin
    <команда1> ;
    <команда2> ;
  end
else
  begin
    <команда1> ;
    <команда2> ;
  end;

Зверніть увагу, що символ крапка з комою ставиться після останнього end;

               По-третє це вкладені розгалуження. Загальний опис:

if <логічний вираз 1> then <команда 1>
else if <логічний вираз 2> then <команда 2>
else if <логічний вираз n> then <команда n>
else <команда інакше>;

Наприклад, розглянемо, в якій координатній чверті знаходиться точка з координатами (x,y):

if (x>0) and (y>0) then Label2.caption:= 'І чверть'
  else if (x<0) and (y>0) then Label2.caption:= 'ІI чверть'
  else if (x<0) and (y<0) then Label2.caption:= 'ІII чверть'
  else if (x>0) and (y<0) then Label2.caption:= ' ІV чверть'
 else Label2.caption:= 'Точка лежить на координатних осях';

Зверніть увагу, символ крапка з комою ставиться тільки після завершення всієї конструкції.

Якщо використовують логічні операції типу and, or, то самі умови беруть в дужки.

Немає коментарів:

Дописати коментар