Вправа Веселка


У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Веселка, у якому після вибору кольору веселки та натиснення кнопки Показати, відкривається допоміжна екранна форма, колір якої відповідає обраному на головній формі.

Створюємо інтерфейс


Для вибору кольорів веселки перемикачі RadioButton1-RadioButton7, запускає обчислення кнопка Button1.

Спочатку потрібно додати до проекту ще одну форму: Файл - Создать форму. Потім у вікні програмного коду головної форми в секції implementation (у другому рядку після цього слова) прописуємо код використання другої форми: uses Unit2; 

Програмний код:

implementation
uses Unit2;
{$R *.lfm}

{ TForm1 }

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  if RadioButton1.Checked=TRUE then unit2.Form2.color:=clRed;
якщо обраний перемикач, то встановлюємо колір другої форми
  if RadioButton2.Checked=TRUE then unit2.Form2.color:=$004080FF;
  if RadioButton3.Checked=TRUE then unit2.Form2.color:=clYellow;
  if RadioButton4.Checked=TRUE then unit2.Form2.color:=clGreen;
  if RadioButton5.Checked=TRUE then unit2.Form2.color:=$00FF8080;
  if RadioButton6.Checked=TRUE then unit2.Form2.color:=clBlue;
  if RadioButton7.Checked=TRUE then unit2.Form2.color:=$00FF3E9E;
  unit2.Form2.ShowModal;
запускаємо другу форму
end;  

Як отримати значення кольорів для використання в програмному коді

Берем властивість Color і встановлюєм потрібний колір форми


Потім копіюємо шістнадцятковий код кольору і використовуємо його в програмному коді

Form2.color:=$00FF3E9E;

Робота програми




3 коментарі: